"Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť /Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ/ Dopytovo-orientovaný projekt"
Hlavným zámerom projektu je vytvoriť v škole také personálne a materiálne podmienky pre obsahovú prestavbu
vzdelávania a inovatívne metódy výučby s maximálnym využitím IKT, aby jej absolventi boli:
♦ pripravení pre vysokoškolské štúdium a trh práce,
♦ zruční vo využívaní PC techniky nielen po manuálnej stránke, ale hlavne, aby túto techniku a internet
využívali na získavanie informácií, ktoré ďalej dokážu spracovať a následne k nim zaujať vlastný názor,
♦ motivovaní pre ďalšie vzdelávanie – zavedením moderných metód výučby sa dokáže to, aby žiaci chodili do
školy radi, tešili sa na vyučovacie hodiny a zaujímali sa o prednášané témy. Takto vybudovaný vzťah človeka
k vzdelávaniu dáva základ pre jeho vzdelávanie aj v budúcnosti – teda aj po ukončení prípravy na zamestnanie,
teda počas zamestnania. Ďalšie vzdelávanie pracovníkov je podmienkou ich rozvoja a uplatnenia sa vo vedomostnej
spoločnosti, ktorú budujeme,
♦ špecificky vzdelaní – absolvovaním zaujímavých voliteľných predmetov získajú žiaci určitú konkurenčnú
výhodu oproti ostatným rovesníkom, pretože budú mať špecifické poznatky i zručnosti, ktoré môžu ovplyvniť
ich prijatie na vysokú školu, či výber budúceho zamestnania.
Škola, ktorá chce vychovávať budúcich odborníkov a špecialistov, patrí medzi prvoradé inštitúcie, v ktorých
je nevyhnutné implementovať nové formy vzdelávania, poskytovať najnovšie informácie, vzdelávacie metódy, a to
sa netýka len žiakov, ale samozrejme predovšetkým samotných pedagogických zamestnancov školy. Títo potom
sprostredkujú ďalšie šírenie a rozvíjanie vzdelanostnej úrovne žiakom, preto by mali práve oni disponovať
najaktuálnejšími informáciami a poznatkami, o tom aké sú momentálne kladené požiadavky na úroveň vzdelania.
Predpokladom pre definovanie potrieb cieľovej skupiny, teda požiadaviek a očakávaní žiakov od štúdia na škole
a požiadaviek, resp. potrieb učiteľov k skvalitneniu vyučovania, podmienok pri vyučovaní, je vypracovanie
podrobnej analýzy situácie vo vyučovaní jednotlivých predmetov (pre každý projekt samostatná analýza), ktorá
bude predmetom aktivity 1.1 projektu. Analýza bude vypracovaná metódou dotazníkov, pozorovaní, získaných
informácií o štúdiu na škole a bude ukončená komplexným vyhodnotením situácie vo vyučovaní, potrieb cieľovej
skupiny v podmienkach modernej vedomostnej spoločnosti a návrhom inovatívnych metód, postupov vo vzdelávaní,
učebných pomôcok, vybavenia.