Karpatské nebo



observatórium Kolonica




   IMPLEMENTÁCIA PROJEKTU
   INOVÁCIA OBSAHU A METÓD VZDELÁVANIA
   V MODERNEJ ŠKOLE



"Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť /Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ/ Dopytovo-orientovaný projekt"



Analýza potrieb cieľovej skupiny


Hlavným zámerom projektu je vytvoriť v škole také personálne a materiálne podmienky pre obsahovú prestavbu vzdelávania a inovatívne metódy výučby s maximálnym využitím IKT, aby jej absolventi boli:
♦ pripravení pre vysokoškolské štúdium a trh práce,
♦ zruční vo využívaní PC techniky nielen po manuálnej stránke, ale hlavne, aby túto techniku a internet využívali na získavanie informácií, ktoré ďalej dokážu spracovať a následne k nim zaujať vlastný názor,
♦ motivovaní pre ďalšie vzdelávanie – zavedením moderných metód výučby sa dokáže to, aby žiaci chodili do školy radi, tešili sa na vyučovacie hodiny a zaujímali sa o prednášané témy. Takto vybudovaný vzťah človeka k vzdelávaniu dáva základ pre jeho vzdelávanie aj v budúcnosti – teda aj po ukončení prípravy na zamestnanie, teda počas zamestnania. Ďalšie vzdelávanie pracovníkov je podmienkou ich rozvoja a uplatnenia sa vo vedomostnej spoločnosti, ktorú budujeme,
♦ špecificky vzdelaní – absolvovaním zaujímavých voliteľných predmetov získajú žiaci určitú konkurenčnú výhodu oproti ostatným rovesníkom, pretože budú mať špecifické poznatky i zručnosti, ktoré môžu ovplyvniť ich prijatie na vysokú školu, či výber budúceho zamestnania.

Škola, ktorá chce vychovávať budúcich odborníkov a špecialistov, patrí medzi prvoradé inštitúcie, v ktorých je nevyhnutné implementovať nové formy vzdelávania, poskytovať najnovšie informácie, vzdelávacie metódy, a to sa netýka len žiakov, ale samozrejme predovšetkým samotných pedagogických zamestnancov školy. Títo potom sprostredkujú ďalšie šírenie a rozvíjanie vzdelanostnej úrovne žiakom, preto by mali práve oni disponovať najaktuálnejšími informáciami a poznatkami, o tom aké sú momentálne kladené požiadavky na úroveň vzdelania.

Predpokladom pre definovanie potrieb cieľovej skupiny, teda požiadaviek a očakávaní žiakov od štúdia na škole a požiadaviek, resp. potrieb učiteľov k skvalitneniu vyučovania, podmienok pri vyučovaní, je vypracovanie podrobnej analýzy situácie vo vyučovaní jednotlivých predmetov (pre každý projekt samostatná analýza), ktorá bude predmetom aktivity 1.1 projektu. Analýza bude vypracovaná metódou dotazníkov, pozorovaní, získaných informácií o štúdiu na škole a bude ukončená komplexným vyhodnotením situácie vo vyučovaní, potrieb cieľovej skupiny v podmienkach modernej vedomostnej spoločnosti a návrhom inovatívnych metód, postupov vo vzdelávaní, učebných pomôcok, vybavenia.



© ® 1.7.2010.