"Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť /Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ/ Dopytovo-orientovaný projekt"
Gymnázium disponuje potrebnými predpokladmi na realizáciu predkladaného projektu. Škola na zlepšenie,
skvalitnenie vzdelávacieho procesu neustále hľadá možnosti zapojenia sa do projektov, ktoré by túto situáciu
umožnili. Škola vytvára priestor svojim žiakov upevňovať svoje vedomosti nad rámec vyučovacieho procesu
ich prípravou a účasťou na rôznych súťažiach, olympiádach. Pedagogickí zamestnanci sa neustále vzdelávajú,
zúčastňujú ďalšieho kvalifikačného rastu a hľadajú oblasti a možnosti, ako vyučovanie žiakom čo najviac
priblížiť, zatraktívniť a zefektívniť, ponúknuť im nové trendy vo vyučovaní.
Silné stránky:
♦ silná motivácia vedenia školy a všetkých pedagogických zamestnancov pre spoločný systémový
projekt vytvárajúci predpoklady pre zvyšovanie kvality výchovy a vzdelávania pri tvorbe a realizácii
inovovaného školského vzdelávacieho programu,
♦ úplná kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov,
♦ kompetentne a osobnostne pripravení učitelia schopní rozvíjať kľúčové kompetencie a
osobnosti žiakov, schopní tvoriť vzdelávacie programy, návrhy vyučovacích hodín s využitím moderných foriem
a metód vyučovania, námety na vyučovacie hodiny s využitím existujúceho digitálneho obsahu, či s využitím
moderných foriem a metód vyučovania,
♦ učitelia pripravení prostredníctvom predchádzajúceho projektu ESF Ľudské zdroje v oblasti
dorozumievania sa v anglickom jazyku a s veľmi dobrými vedomosťami a zručnosťami vo využívaní dostupných
a atraktívnych didaktických prostriedkov na báze informačno-komunikačných technológií,
♦ vysoká miera nadšenia pre "spoločnú vec" – napĺňanie zámeru premeny tradičnej školy
na modernú,
♦ vyhovujúce podmienky školy pre ďalší rozvoj a skvalitnenie školy,
Slabé stránky:
♦ v počiatočnej fáze časová a odborná náročnosť pri tvorbe nových didaktických materiálov,
♦ časová zaneprázdnenosť učiteľov v súvislosti s novou legislatívou.
Impulzom pre vznik projektu bola jednoznačne identifikovaná potreba cieľových skupín a záujem o modernizáciu
vyučovania s využitím IKT.
Riziká/predpoklady realizácie projektu
V príčinných súvislostiach sme identifikovali aj predpoklady a riziká projektu:
♦ rizikom strednej závažnosti je výmena personálu školy, teda, že učiteľ zapojený do projektu odíde do
inej školy alebo pracovať do iného odvetvia. Vzhľadom na mieru nezamestnanosti v regióne a ťažkostiam získať
prácu je toto riziko nižšie. Samozrejme našou snahou aj stabilizácia zamestnancov,
♦ súbeh nákupu zariadení, vzdelávania učiteľov a neskôr i vzdelávania žiakov – veľa projektových aktivít
naraz si vyžaduje dôkladnejšie riadenie a kontrolu realizácie projektu,
♦ výrazný pohyb cien by mohol spôsobiť problémy pri nákupoch tovarov a služieb, avšak:
◊ najväčšie výdavky projektu plánujeme hneď v jeho úvode na nákupy technických
vybavení a učebných pomôcok, takže k výraznej zmene ceny oproti súčasnému stavu veríme, nedôjde
◊ ceny nakupovaných zariadení a služieb boli stanovené na základe prieskumu trhu,
takže v rozpočte sú výdavky reálne pre daný produkt v danom čase a mieste
◊ v prípade nepredvídaných zmien na trhu (zmena legislatívy, inflácia, zmena
kurzu meny a pod.) môžeme na pokrytie týchto rozdielov použiť rizikovú prirážku
♦ rizikom projektu je poškodenie alebo odcudzenie nakúpených technických zariadení a učebných
pomôcok. Toto riziko eliminujeme:
◊ preventívnymi opatreniami - zaškolením učiteľov i žiakov čo sa týka práce v
PC učebniach a na jednotlivých druhoch nakúpenej PC techniky
◊ zabezpečením záručného a pozáručného servisu
◊ poistením nakúpeného majetku